Új üzletet nyitottunk Budapest belvárosában
Új márkabolttal és újabb kézműves műhellyel gyarapszik a minőségi termékeket és szerethető ügyet képviselő DIACONIA márka. A Magyar Református Szeretetszolgálat küldetésének tekinti, hogy a segítségnyújtás alkalmi adományok helyett hosszú távon, leginkább foglalkoztatással valósuljon meg. Az Alapítvány tulajdonában lévő Jobbadni Nonprofit Kft. ebben a szellemiségben álmodta meg a DIACONIA márkát, hogy a kézműves termékek gyártásával hátrányos helyzetű és megváltozott munkaképességű munkatársak számára biztosítson megélhetést. A MOL-Új Európa Alapítvány támogatásának köszönhetően az elmúlt évben jelentős növekedést ért el a társadalmi vállalkozás.
A Magyar Református Szeretetszolgálat által gondozott Felzárkózó településeken indult el az az innovatív kezdeményezés, hogy kézműves, magas minőséget képviselő termékek gyártásával munkalehetőséghez juthassanak olyan helyi lakosok, akik már régóta nem tudtak elhelyezkedni a nyílt munkaerőpiacon. A Mezőladányban és Zemplénagárdon létrehozott bőr, textil- és kerámia műhelyekben mára 17 alacsony iskolai végzettségű, elavult szakmával rendelkező, nagycsaládos, valamint megváltozott munkaképességű munkatárs készíti az iparművészek által megálmodott DIACONIA darabokat.
Az elmúlt hónapokban a MOL-Új Európa Alapítvány támogatásának köszönhetően igazi lendületet kaphatott a társadalmi vállalkozás. Budapesten 2024-ben két márkabolt – a PalomaArtspace pop-up store, valamint a Récsei Centerben található üzlet – nyitotta meg kapuit, melyet idén május végén sikerült tovább bővíteni: Budapest belvárosában, a Váci utca szomszédságában elhelyezkedő Párizsi utcában nyílt meg a harmadik DIACONIA márkabolt, ezzel még szélesebb közönséghez eljuthatnak a márka termékei és missziója. A megnövekedett forgalomnak köszönhetően pedig sikerül még több hátrányos helyzetű munkatársat bevonni a DIACONIA történetébe: a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Nagyecseden nyílik a legújabb kézműves műhely, ahol közel húsz megváltozott munkaképességű munkatárs foglalkoztatása valósulhat meg.
A kiváló minőségű, egyedi formatervezésű termékek értékesítésének továbbra is legfőbb célja, hogy munkát, jövedelmet, esélyt és önbecsülést kapjanak azok a munkavállalók, akik már hosszú ideje nehézségekkel kerültek szembe a nyílt munkaerőpiacon. Mindezeknek köszönhetően lett a DIACONIA nemcsak minőségi termék, hanem szerethető ügy.